KÖNYVESBOLTBUDAPEST, LIPTHAY UTCA 12.  SZEGED, KÖLCSEY UTCA 13. 

DEBRECEN, KOSSUTH UTCA 8.

Libertine blog

Sorjáznak az ötcsillagos értékelések: úgy tűnik, telitalálat a Világépítők!

Papós Tamás
2023.02.16 11:18
Sorjáznak az ötcsillagos értékelések: úgy tűnik, telitalálat a Világépítők!

Ne riasszon el a gamerkultúra! – ezt többször is hangsúlyoztuk már a NIOK e havi közös könyve, a Világépítők kapcsán. Gabrielle Zevin regényében ugyanis nem a videójátékok kerülnek reflektorfénybe, hanem a főszereplők rendkívül mély és érdekesen alakuló kapcsolata. Akik esélyt adtak a történetnek, igazolják ezt – erről tanúskodnak a NIOK Facebook-csoportban és a moly.hu-n is megosztott, sokszor rendkívül érzelmes vélemények. Sorjáznak az ötcsillagos értékelések, amelyekből most kedvcsinálóként válogattunk nektek egy csokorral.

Elsőként azt ajánljuk, hogy – ha még nem láttátok Instagramon, akkor – Szabados Ági beszámolóját nézzétek meg, ugyanis a Világépítők olvasása kapcsán már januárban elképesztően lelkes volt, és alig várta, hogy megossza veletek is az élményt!

Most pedig jöjjenek a NIOK-ban és a moly.hu-n olvasható, érzelemdús vélemények legérdekesebb részei:

„Napokig a hatása alatt voltam, és nem engedett... Újra fogom olvasni. Csodálatos történet barátságról, kemény munkáról, szerelmekről, játékról, veszteségekről, tragédiákról, felállásról, túlélésről, az életről… Sírtam és nevettem, miközben olvastam a könyvet, nagyon életszerűnek tűnt benne minden." /NIOK/

„Ez a könyv az újrakezdésről is szól. Párhuzamba állítja az élet hullámvölgyei utáni talpra állást a játék újraindításának lehetőségével. Persze felállni és újrakezdeni egy-egy nehezebb életszakasz után sokkal küzdelmesebb, mint a videójáték restart gombját megnyomni, de minden egyes új kezdet – akár a játékkészítő számára az élet viharai után, akár egy játékos számára az avatara halála után – egyben egy új lehetőség is a változtatásra." /NIOK/

„Imádtam az elejétől a legvégéig. Szerettem, hogy ugrál az időben. Szerettem, amikor a vége felé Sam és Sadie hosszan játszottak (éltek) egy játékban, és több fejezeten át ívelt a párhuzam a virtuális és az igazi életük között. Érdekes volt belelátni, hogy mennyi minden kell egy játékhoz, programozás, grafika, rajz, zene, történetírás, pszichológia… Számomra leginkább a barátságról és a kitartásról szólt, és arról, hogy ki kell mondanunk az érzéseinket, akkor is, ha ezzel sokat kockáztatunk." /rita_kalydine/

„Elképesztően mély és elgondolkodtató könyv. Felnőtté válás, belső vívódások, nőként kiemelkedni egy férfiak uralta világban, veszteségek – és még sorolhatnám a témákat. Ha egy elgondolkodtató olvasmányt szeretnél a kezedbe venni, mindenképp ajánlom, fantasztikus." /Wandamaci könyvkuckója/

„Bár a számítógépes játék világa áll a középpontban, mégis úgy gondolom, hogy ez egy lélektani regény. Olvashattam a játék születésének fontos momentumairól, szükséges képességekről, tudásról, elhivatottságról, látásmódról, szenvedélyről. De emellett alaposan kidolgozott karakterek, érzelmek, kapcsolati dinamikák adták meg a regény mélységét. Réteges, nagy életigazságokat megfogalmazó regény, amely foglalkozik az identitás, kapcsolati határok, traumák, barátság témáival és sok más fontos kérdéssel, mely elgondolkodtatja, merengésre készteti az olvasót." /Katalin_V_Tóth/

„Az én fejemben a videójáték a lövöldözés szinonimája volt, a könyv pedig több ponton is elhatárolódik a lövöldözős kategóriától, így mutatva meg, hogy mennyire fantáziadús a gamerek világa. Külön szimpatikus, hogy nem csak játszanak és terveznek, olvasnak is. Sok mellékszereplő tarkítja a történetet, amitől még érdekesebb az amúgy is cselekményekben bővelkedő kaland. Főként a 90-es években játszódik, nagyon szerettem a sok apró utalást a popkultúrára. Nem csak a sztori, az írásmód is különleges, szerettem a fejezeten belüli idősíkváltást. Igazán jó választás havi könyvnek, nem csak gamereknek!" /Lázárné Csernus_Anikó/

„Napokig csak mosolyogtam magamon, hogy milyen könnyen levett a lábamról ez a történet. Szerettem az első sorától az utolsóig, minden karakterével, az amerikai álom érzésével, a popkulturális utalásaival, a 90-es évek hangulatával, a könnyed stílusával és a keserédes befejezéssel együtt. Nagyon jó volt olvasni a szeretet sokféleségéről és mélységeiről, az egymásra való odafigyelésről, odaadásról és elfogadásról. Nekem leginkább ezekről szól ez a könyv. Megmutatja, hogy a tisztelet, az egymás felé fordulás, a közös gondolkodás, az egymásra hangolódás hogyan segíti a kreativitást, az alkotást és ez utóbbiak hogyan segíthetik a kiteljesedést és a túlélést." /ekofalusi/

„A Világépítők főleg arra mutat rá, hogy hiába számítógépre és konzolra íródnak ezek a játékok, valójában olyanok, mint megannyi műalkotás: esendő emberek készítik őket, lélegzetelállítóan szépek lehetnek, de ugyanakkor ott van bennük az alkotók képzelőereje, kreativitása, vére, verejtéke és a lelke is." /Lobo/

Szerző:
Ernest Cline
Kiadó:
Agave Könyvek
Oldalak száma:
457

Ready Player One

2044-et írunk, és a valóság elég ronda egy hely. Az emberiség nagy részéhez hasonlóan a gimnazista Wade Watts is azt a kiutat látja zord környezetéből, hogy bejelentkezik az OASIS-ba, a világméretű virtuális utópiába, ahol az avatárján keresztül mindenki szabadon tanulhat, dolgozhat, és szórakozhat. Ugyancsak az emberiség nagy részéhez hasonlóan Wade is arról álmodozik, hogy ő találja meg elsőként a virtuális világ elrejtett kincsét. A szimuláció tervezőjeként ismert James Halliday ugyanis ördögi feladványt hagyott maga után, amelynek leggyorsabb megfejtője szédületes vagyonra és hatalomra tehet szert.

A Halliday által kifundált feladatok sikeres teljesítéséhez a popkultúra megszállott ismeretére van szükség, Wade pedig éppúgy otthon van a Gyalog galoppban, mint a Pac-Manben, a Rush életművében vagy az animékben. Amikor a tizennyolc éves srác hosszú évek kitartó munkája után megoldja az első feladványt, hirtelen a figyelem középpontjába kerül, és ez életveszélybe sodorja. Egyes játékosok ugyanis még a gyilkosságig is hajlandóak elmenni a mesés nyeremény megszerzéséért.

3 980 Ft
Kiadó:
Libertine Könyvkiadó
Súly:
535 g
Kiadás éve:
2021

Egyszer volt… társasjáték

A játékhoz csak egy tollra és nagy adag fantáziára van szükséged. Minden körben lehetőségek közül választhatsz: ki a főhős, hogyan bonyolódik az élete, és mi lesz a történet vége? Ezek az elemek mind-mind egy-egy kártyán (szereplő, dráma, végkifejlet) olvashatók, a játékosok ezek közül választanak. A pontozás az alapján zajlik, hogy ki mennyire gyakori elemet választott a saját sztorijába. Végül az összes addigi körben előforduló szereplők, drámák és végkifejletek közül kell kiválasztani egyet-egyet, és a megadott műfajt alapul véve szöveggé gyúrni.
Nincs más hátra, következhet életed sztorija! A többiek is így gondolják? Szuper, nyertél! Esetleg más rakott össze egy ellenállhatatlanul romantikus/izgalmas/félelmetes/vicces történetet? Akkor ő a nyertes, de biztosak vagyunk benne, hogy nem álltok meg egy játéknál, hiszen az elemek végtelen számú sorrendben adhatják ki a legjobb sztorikat.

9 999 Ft
50
Kiadó:
Libertine Könyvkiadó
Oldalak száma:
256
Súly:
418 g

Száz könyvem – Egy olvasó naplója

A Száz könyvem – Egy olvasó naplója azért született, hogy bátorítson: igenis, van, lehet időd olvasni! Ha tudatosan vezeted a naplót, és minden elolvasott könyv után rászánsz fél órát az életedből arra, hogy leírd az olvasmányélményeidet és tapasztalataidat, akkor száz kötet hangulatát, legemlékezetesebb pillanatát tudod majd felidézni.

5 999 Ft
2 999 Ft